A cikk előző részében megírtuk, hogy miért érdemes kakaóport raknod a kávédba, ahogy azt is, hogy miért ne idd éhgyomorra, vagy az, hogy miért ne igyál kávét délután. Persze, ezeken kívül van még néhány olyan tanács, amit, ha megfogadsz, akkor a tested imádni fogja a kávét, és nem okozol vele semmi gondot.

In medias res

Azaz azonnal a közepébe vágunk, mert bizonyosan olvastad a cikk előző részét. (Ha nem, akkor ide kattints). Most továbbmegyünk, és ebben a második részben további 5 olyan tanácsot, ötletet, átgondolni valót adunk neked, melyet betartva kizárólag jótékony hatása lesz a szervezetedre a kávénak.

Forrald fel és tisztított vizet használj!

Mivel a kávéfőzéshez általában forró vizet használunk, ezért szinte eszünkbe sem jut előzőleg megszűrni, pedig érdemes. A szűrt vízzel főzött kávé nem csak ízletesebb (hiszen a szűrt víz selymesebb, lágyabb), de nem tartalmaz a régi csövekből származó nehézfémeket, koszt, sem. Emellett nincs benne fertőtlenítő klór.

Használj növényi tejet

Tudjuk, hogy megoszlanak a vélemények a növényi tejről: van, aki esküszik rá, más azzal érvel, hogy azért drágák és értelmetlenek, mert „fejjen már meg valaki egy mandulát, vagy rizst”. Mindkettő oldalnak igaza van. Mi (részünkről, de ez csak magánvélemény) semmi kivetnivalót nem találunk a tejben, és javasoljuk, hogy tejjel idd a kávédat. De tény, hogy a tej okozhat kellemetlenségeket a gyomrodban, a beleidben, a növényi tej pedig nem. Szóval, próbáld ki, a szervezeted hálás lesz érte!

Figyelj oda a mennyiségre!

Azt sokszor hallottad és olvashattad, hogy a kávé függőséget okozhat, ezért a legjobb, ha nem iszol belőle túl sokat, nehogy annyira hozzászoktasd a szervezetedet, hogy elvonási tünetektől szenvedj. Ha nem akarsz teljesen koffeinmentes kávéra váltani (ami egyébként nem teljesen koffeinmentes, erre azért ügyelj, hisz minden kávéban van egy kevéske koffein), akkor állj át arra, hogy a napi kávéfogyasztásodkor a kávé egyszer koffeines egyszer nem. A szervezeted már ennek örülni fog, neked pedig nem kell mellőzni a kávé ízét!

Ne vezessenek meg a reklámok: vigyázz az alacsony zsírtartalmat ígérőkkel

Az alacsony zsírtartalmú, mesterséges tejszínhabokat és szirupokat, valamint a különböző édesítőket gyakran reklámozzák úgy, hogy nagyon egészségesek, miközben kiemelik és varázslatossá teszik a kávé ízét. Az igazság az, hogy az ilyen típusú termékek komoly feldolgozási eljáráson mennek keresztül, és nemkívánatos kémiai összetevőket tartalmazhatnak. Inkább használj természetes összetevőkből álló és készült habokat, édesítőszereket.

Vigyázz, mert tényleg nem alszol tőle

Biztosan sokszor hallottad már azt New York-ról, hogy „a város amelyik soha nem alszik”. Tegyük mellé azt a döbbenetes tényt, hogy New York-ban 7 szer annyi kávét isznak az emberek fejenként, mint (például) egy átlagos magyar városban. Ha mindezt összepárosítod, akkor lehet, hogy van ok-okozat a rengeteg kávé és a nem alvó város között. Éppen ezért arra kérünk, hogy napi 3-4 csészénél ne fogyassz több kávét, mert nem egészséges.
Ha szeretnél szuperfinom kávékat akkor kattints és szerezd be tőlünk!