Ha rendszeresen és régóta kávézol akkor valószínűleg el sem tudnál képzelni akár egyetlen napot sem kávé nélkül. De tudod mit iszol? Vajon tényleg eleget tudsz erről a számodra fontos italról? Kiderül mert összegyűjtöttünk néhány fontos érdekességet.

A sötét pörkölés átka

Tévhit, hogy a sötétebb pörkölésű kávé „erősebb” és több koffeint tartalmaz, mint a lágyabb, világosabb pörkölés, éppen ellenkezőleg. A pörkölési folyamat során a koffein egy része eltűnik, tehát általában az erősebb íz kevesebb koffeint jelent! Úgyhogy, ha valóban erős kávét szeretnél inni akkor válaszd a világosabb pörkölést.

A kávé tényleg felpörget és nő az állóképességed

Sokan, akik nem kávéznak, nem érzik ezt, de tény, hogy a kávéban levő koffein „felpörget” és akár az állóképességedet is javíthatja (igen, még a szex közben is). Ha sportolsz, akkor legközelebb próbáld ki azt, hogy 30-60 perccel az edzés (például futás) előtt igyál meg egy kávét: meglátod, jobb teljesítményre leszel képes, valahogy minden könnyebb és egyszerűbb lesz.

10 óra az ideális kávézási időpont

Persze, te ettől még reggel kelés után iszod a kávédat, de az ideális időpont nem az, hanem körülbelül 10 óra. Ez azért van, mert reggel magas a kortizol szinted (ez ad energiát) és ahogy telik a nap ez csökken. Ezért ideális esetben 10 óra körül érdemes meginnod a kávédat mert az újra felturbóz.

Már az illatától is fel lehet kelni

Biztos jártál már úgy, hogy reggel a párod elkészítette a saját kávéját és ahogy megérezted az illatát kibotorkáltál az ágyból, vagy bekönyörögtél magadnak egyet (oké, a legszerencsésebbek kapnak egyet enélkül is): mindenesetre felkeltél tőle. Nem érezted rosszul, a kávé illatától is fel lehet ébredni. Ezt állapította meg a Szöuli Nemzeti Egyetem felmérése.

Kávéval az Alzheimer kór ellen

Ez egy picit persze félreérthető, mert nem gyógyszere a kórnak a kávé, de felmérések szerint a kávéfogyasztóknak 20 százalékkal kisebb az esélyük az Alzheimer-kórra mint azoknak akik nem isznak. Tudod, szokták mondani, hogy ne higgy el mindent, amit az interneten olvasol, de ezt elhiheted: ezt a következtetést 2014-ben az éves európai Alzheimer-kongresszuson osztották meg.

Segít a merevedési gondokon

A Texasi Egyetem pár éve vizsgálta a kávé és ez orvosi merevedési probléma közötti kapcsolatot (tehát nem a lelki eredetű, hanem kifejezetten az orvosi zavarokat), és azt találták, hogy ha egy férfi legalább két-három csésze kávét megiszik egy nap, akkor 42%-kal csökkenhet a merevedési zavara (ha volt). Ha netán szükséged van rá próbáld ki.
Most már számtalan okod van arra, hogy igyál egy finom kávét, úgyhogy mutatunk neked néhányat, kattints.