Blog

Barista a kávék szakértője (1. rész)

A baristákról az az általános vélekedés, hogy a kávék szerelmese és ismerője, mindent tud a kávékról, nem kérhetsz tőle olyat, amit ne tudna elkészíteni, mosolyog, helyes és nagyon menő. Persze ebből nem minden igaz, de azért baristának lenni hihetetlenül hálás munka, áhított szerep és nagy kihívás. Íme, tudj meg mindent róla.

Íme így legyél barista

Tegyük fel, hogy megkérdezel valakit, mit kell tudnia egy baristának ahhoz, hogy jól végezze a munkáját. Nagy az esélye annak, hogy a kávéval kapcsolatos ismeretek listáját fogja felhozni, mint például a standard főzési módszerek elsajátítása, a kávé eredetének és pörkölésének ismerete. Ezek mind fontos készségek és információk, amelyeket a baristáknak tudniuk kell, de van egy csomó olyan, nem kávéval kapcsolatos készség is, amelyre a legtöbb ember nem gondol.

Ezekre a képességekre lesz szükséged, hogy barista légy
A barista szakma megtanulható, te is el tudsz végezni egy szuper képzést és máris van egy papírod róla. De mi kell a papíron túl? Mikor érdemes elvégezned a tanfolyamot, milyen készségekre, képességekre és attitűdökre lesz szükséged? Íme összegyűjtöttük.

Az általános képességek

Az általános képességek inkább olyan emberi képességek, attitűdök, viselkedési minták, amikre szükséged lehet azért, hogy majd megálld a helyed majd. Ezek még nem feltétlenül függenek össze a kávékkal, de fontosak. Íme.

1: Adj vásárlói élményt

Készülj fel arra, hogy baristaként a kávézó arca vagy és minden nap minden vendégnek vásárlói élményt kell nyújtanod. A kisebb kávézókban általában nincs külön pultos, ezért, ha barista akarsz lenni tökéletesen kell kommunikálnod, hogy a vásárlók megbecsültnek érezzék magukat. Az egyik legjobb módja annak, hogy az ügyfelek fontosnak érezzék magukat, ha kérdezed őket és apró részleteket jegyzel meg róluk. A vásárlók beszélgetni fognak veled, és ha nem felejted el megkérdezni milyen volt a könyv, amit a múltkor olvasott, odalesz érted.

1: Figyelj a részletekre

Ha jó barista akarsz lenni figyelsz a részletekre és például azt is észrevetted, hogy ez is az egyes pont lett, nem a kettes. Ennél fontosabb, hogy az ügyfelek azt szeretik kapni, amit megrendelnek, és hajlamosak elégedetlenkedni, ha mást kapnak. Amikor a reggeli rohanásban egyszerre több italt próbálsz elkészíteni, rendkívül nehéz lehet megjegyezni mindenki rendelését és kérését, óhaját. Képesnek kell lenned egyszerre több rendeléssel zsonglőrködni anélkül, hogy elfelejtenéd, hogy a cold brew-t az epres fánkhoz vagy a citromos süteményhez kérték.

3: Ugye tudsz kávégépet szerelni?

Vis maior helyzet, de ha a kávédaráló leáll az csúcsidő közepén, képesnek kell lenned arra, hogy talpraesetten gondolkodj és megjavítsd (persze, ha kis probléma van vele). Természetesen a komolyan meghibásodott berendezések javításához profi karbantartó szükséges, de az apró, könnyen orvosolható feladatok gyakran a barista felelőssége, különösen a kisebb üzletekben.

4: Add el magad és az új terméket

Ez az egyik legnehezebb készség, amellyel egy baristának rendelkeznie kell, ha sikeres akar lenni. Ha a vezetőség észreveszi, hogy a műszakod alatt csökken a bevétel, akkor nehéz lesz megtartanod az állásodat. Hihetetlenül vékony a határvonal aközött, hogy a vásárlóknak olyan új termékeket mutassunk be, amelyek tetszhetnek nekik, és aközt, hogy tukmáljunk és hogy giccses értékesítési szövegekkel zaklassuk őket. Fel kell készülnöd arra, hogy megtaláld az egyensúlyt és inkább kellemes élményt nyújts, mint idegesítő okostojás légy.

Ha ezeknek a képességeknek a birtokában vagy kattints ide és olvasd el a következő cikket, amiből kiderül, hogy milyen konkrét tudást várnak el tőled a kávézó látogatói?

Ha szeretnél egy finom kávét, nálunk megtalálod!

Vélemény, hozzászólás?