Nemrég írtunk arról, hogy a kávénak milyen – olyan – jótékony hatásai vannak, amelyeket nem a marketingesek és a kávétermesztő cégek találtak ki, hanem amelyekre orvosi bizonyítékaink vannak vagy különböző kutatási eredményekkel lehet alátámasztani őket. A cikk első részéből kiderült, hogy a kávézás örömet okoz, stresszt old és betegségek kialakulást is megelőzheti. Most folytatjuk, íme a második rész.

Miért kétrészes a cikk?

Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért nem egyben írtuk meg ezt a cikket, vajon mi okunk volt kettő különböző cikket írni a kávé előnyeiről? Nos azért, mert ebben a cikkben a kávé másfajta előnyeit fogod megismerni, másrészt azért, mert tudjuk, hogy senki nem szereti a megjegyezhetetlenül hosszú cikkeket. (Na meg a kettő cikk megírása között tartottunk egy kávészünetet)
Íme, folytatjuk a kávé (bizonyítottan) jótékony hatásait.

A kávéval jobb sportoló lehetsz

A New York Times egyik cikke szerint a tudósok és sok sportoló már évek óta tudják, hogy egy csésze kávé edzés előtt megdobja a sportteljesítményt. Különösen igaz ez az olyan állóképességet igénylő sportokban, mint a távfutás a kerékpározás vagy az úszás. Ennek az élettani oka az, hogy a koffein megnöveli a zsírsavak mennyiségét a véráramban, ami lehetővé teszi a sportolók izmainak, hogy felszívják és elégessék ezeket a zsírokat, amik szinte egyfajta üzemanyagként működnek és fokozzák a teljesítményüket. Szóval ha állóképességet igénylő sportot űzöl akkor igyál meg edzés előtt egy kávét, érdemes.

A kávé csökkenti a kettes számú diabétesz lehetőségét

Az American Chemical Society tanulmánya szerint a kávé csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát. A kutatók azt találták, hogy azoknál az embereknél, akik naponta több csésze kávét isznak, 50 százalékkal csökken a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye. (Igaz a 2-es számú diabétesz alapja az elhízás, és a rossz táplálkozás mellett a helytelen életmód is, ami azt jelenti, hogy bár a kávé megelőzheti, te magad tudsz a legtöbbet tenni a kialakulása ellen)

A kávé segít karbantartani az agyadat

A Dél-Floridai Egyetem és a Miami Egyetem kutatói egy közös kutatásban azt találták, hogy az olyan 65 évesnél idősebb embereknél, akiknek magasabb volt a vér koffeinszintje, kettő/négy évvel később alakult ki Alzheimer-kór, mint azoknál akiknek alacsonyabb a koffein szintjük. Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy akik rendszeresen kávéznak, azok szinte „karban tartják” az agyukat a kávéval.

A kávé intelligensebbé tehet

Megfigyelték, hogy amikor ugyanaz az ember kávé nélkül, majd kávéval végzett alapvető gyakorlatokat – fejtett keresztrejtvényt, olvasott, vagy akár játszott -nagyjából minden amit mérni lehet – a reakcióidő, az éberség, a figyelem, a logikus érvelés – javult a kávé hatására. És szinte mindenkinél: így kijelenthető, hogy a kávé segítségével intelligensebb, gyorsabb és okosabb lehet ugyanaz azt ember, mint a kávé nélkül.

A kávé jót tesz a májadnak

Mondjuk ehhez az is szükséges, hogy a kávét ne valamilyen alkoholos itallal együtt fogyaszd, de egy 2006-ban közzétett tanulmány kimutatta, hogy azoknál, akik napi legalább egy csésze kávét isznak, 20 százalékkal alacsonyabb a májrák kialakulásának esélye, mint azoknál, akik nem kávéznak. A minta reprezentatívnak számít, hiszen 125 000 ember vett részt a kutatásban, így az eredmény tudományos ténynek is vehető.

A kávé megszépít

És ez sem valamilyen marketingszöveg, hanem az igazság. A kávé széppé varázsolhatja a bőröd, kisimíthatja a ráncaidat, és (ha csak a reggeli kávé után szaladok a WC-re effektusra gondolsz) akkor kívül, és belül is méregtelenít. Emellett még finom is.
Számtalan szuper finom kávéval várunk. Kattints, és válaszd ki a számodra megfelelőt.