Attól függően, hogy mennyi cukrot teszel bele, a kávé, amit megiszol, egészséges. De hogyan lehet még egészségesebb? Egyáltalán lehetséges még egészségesebbé varázsolni a kávét? Elmondjuk (spoiler, hogy lehet).

A reggeli kávéd.

Van egy szuper tulajdonsága a kávénak: az, hogy kifejezetten nehéz egészségtelenre rontani. Tényleg mindent meg kell tenned ahhoz, hogy a kávé egészségtelenné váljon. Egészségesebbé viszont teheted. Íme néhány ötlet, hogyan.

Sima fekete.

A legegyszerűbb módja annak, hogy a kávéd egészséges legyen (vagy inkább maradjon) az, hogy egész egyszerűen sima fekete kávét iszol. Se cukor, se édesítő, semmi. Nem csak egészséges, de szinte kalóriamentes is. Oké, de te finom kávét akarsz inni, nem egy erős (vagy felvizezett) feketét. Mit tehetsz még úgy, hogy egészséges is maradjon?

Használj mandulatejet.

A könnyű, és finom mandulatej (ezt azért tudd, hogy a marketing miatt írjuk, őszintén, nekünk minden csak nem finom) egyszerű módja annak, hogy feldobja a kávét. Mindössze 80 kalóriát ad hozzá, ez nem sok, miközben a mandulatej nagyszerű alternatívája a tejszínhaboknak. És ha nem ihatsz tejet a mandulatejjel akkor is ízesítheted a kávédat.

Dobj bele fahéjat.

A fahéj nemcsak finom, nem csak feldobja a kávédat, hanem erős antioxidáns tulajdonságai vannak. Egyetlen szórás a csészédbe meleg, mély ízt kölcsönöz, és egészségesebbé teszi a kávét.

Tegyél bele csokit.

Persze, ne egy táblával és semmiképpen ne valami olcsó izét, amit leáraztak valahol és a bolt sarkában várta, hogy megtaláld. A cukormentes csoki és az étcsokoládé számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik, többek között javítja az agyi funkciókat, valamint tökéletes kiegészítője a reggeli kávénak. Adj hozzá egy csipetnyi reszelt étcsokoládét mandulatejjel: mennyei lesz (így már tényleg)

Soha nem gondoltad volna: a vaj.

Akár hiszed, akár nem, mindenféle extra cucc nélkül is lehet gyönyörűen habzó, gazdag kávét készíteni: az egészséges vaj a titok nyitja. Bár furcsán hangzik, de ha egyszer kipróbáltad, örökre a rajongója leszel. Próbáld ki vajjal. (De vigyázz, nehogy sós legyen)

Egyél előtte valamit.

Szinte mindegy mit és akár egyetlen falat is elég, de a kávé előtt mindig egyél valamit. Próbálj meg először egészségesen étkezni, és csak utána élvezd a kávét.

Mehet bele egy kis kókusz.

Mondunk egy nem nehéz receptet, aminek a vége az, hogy a kávé egészséges és finom, és rendkívüli módon frissít. Jeges kókuszvizes kávét úgy készíthetsz, hogy egy csésze kókuszvízhez egy negyed csésze durvára őrölt kávét használsz, és egy éjszakán át (12-24 óra a legjobb) hűtőben tartod. Kész, finom, szuper.

Mehet bele egy kis kollagén.

A kollagénes kávé segíthet abban, hogy a bőröd szebbnek, hidratáltabbnak és fiatalabbnak tűnjön. Adj a kávéhoz rendszeresen kollagén tejszínt, vagy nyeld le vele a kollagén kapszulát. Idővel a kollagén-kiegészítő szedésének előnyei meg fognak mutatkozni a bőrödön, és az egészséges kávé megtette a hatását

Persze, számtalan módon lehet a kávéd még ennél is egészségesebb, ha a főszabályt (nem kell bele sok cukor) elkerülöd. Rengeteg kávénk van próbáld ki az egyik receptet.